Valencia következik, ahol a Toro Rosso a király
A pálya igen fiatal, így igazi múltja sincs, mivel a pálya építését 2007 októberében kezdték és 2008 júniusában fejezték be. A versenypálya 5,44 kilométer hosszú, és 25 kanyarral rendelkezik, ami igen sok. Ebből 11 bal, 14 jobbkanyar van. A maximális sebesség várhatóan 310-320 km/h körül szokott alakulni, az átlagsebesség 200 km/h feletti (szemben Monacóval, ahol az átlagsebesség 160 km/h körül mozog.
A Circuito Urbano de Valencia egy városi pálya, amely 2008 óta ad otthon a Formula–1 Európai Nagydíjának. A pálya főszponzora a spanyol Telefónica vállalat.
A pálya legkülönleges eleme az öböl feletti szétnyitható híd, amelyen át is haladnak a versenyzők. A 2007 június elsején aláírt szerződés szerint a pálya hét évig lesz jelen a Forma–1-ben.
Valencia időmérős pályacsúcsát Sebastian Vettel tartja, aki 2008-ban a Toro Rosso-Ferrari színeiben futott az időmérő második etapjában 1:37.842-es időt. A versenyen futott pályacsúcsot pedig Timo Glock futotta 2009-ben, Toyotával 1:38.683-as idővel.
A pálya nem különösebben veszélyes, de Webbernek így is sikerült mindenkit az őrületbe kergetnie már egy alkalommal:
Amennyiben szeretnél többet megtudni a pályáról, kattints ide! Ha nem tudod ki hányadik jelenleg a világbajnoki pontversenyben, akkor ide kattintva azt is megtudhatod.